Cauzele formării leziunilor dentare (cavităților/ cariilor)

Inițial, cariile produc niște leziuni dentare minuscule  pe suprafața dură a dinților. Ele sunt cauzate de bacteriile de pe suprafața dinților. Bacteriile formează un film lipicios cunoscut sub numele de placă bacteriană. Acizii din placă
îndepărtează mineralele din (demineralizează) smalțulul dintelui – o acoperire a dinților formată în mare parte din calciu și fosfat.

Această eroziune provoacă mici găuri în smalț. După ce o cavitate a pătruns în dentină, nu veți putea scăpa de ea acasă. Următoarele remedii la domiciliu ar putea ajuta la prevenirea cavităților sau la tratarea „pre-cavităților” prin remineralizarea zonelor slăbite ale smalțului înainte de a se dezvolta o cavitate:

Pasta de dinți cu fluor

Fluorul joacă un rol important în prevenirea cavităților și remineralizarea smalțului.

Majoritatea studiilor au fost efectuate fie la copii, fie la adolescenți, de aceea este nevoie de mai multe cercetări la adulți și vârstnici.

Alimentele zaharoase

Consumul de zahăr este cel mai important factor de risc pentru carii. Ei recomandă reducerea aportului de zahăr la mai puțin de 10 la sută din aportul caloric total pe zi.

Dacă veți mânca zahăr, încercați să nu gustați alimente zaharoase pe tot parcursul zilei. Odată ce zahărul a dispărut, smaltul tău are șansa de a se remineraliza.

Multe probleme dentare, care includ și cavitățile profunde, se dezvoltă fără durere sau alte simptome.

Controalele dentare periodice sunt cel mai bun mod de a preveni o cavitate înainte de a se agrava. Diagnosticul precoce înseamnă un tratament mai ușor.

Tratamentul in cabinetul de specialitate pentru o cavitate poate include:

Tratamente cu fluor: tratamentele profesionale cu fluor conțin mai mult fluor decât pastele de dinți și clătirile pe care le puteți cumpăra de la un magazin

Obturațiile: Obturațiile sunt tratamentul în acest caz, atunci când o cavitate a progresat dincolo de smalț.

Restaurari protetice unidentare (incrustații/ inlay/ onlay/ overlay/ coroane dentare): în cazul cariilor extinse se recomandă o protejare protetică pentru a evita pe viitor o fractură verticală care ar putea compromite dintele definitiv datorită forțelor ocluzale.

Tratamente endodontice: Cariile dentare profunde ajung la nivelul camerei pulpare, în acest moment este necesară realizarea unui tratament endodontic.

Extracția dentară: în cazul unui dinte extrem de deteriorat.