Chirurgia dento-alveolara permite rezolvarea unor probleme complicate ce au ca punct de plecare sistemul dento-maxilar: extractii de molari de minte inclusi sau semiinclusi, extractii sau descoperiri de canini inclusi, extractii dentare dificile,  granuloame apicale, chisturi maxilare, abcese periosoase cu punct de plecare dentar, tratament chirurgical protetic, tumori benigne, chirurgia parodontala, augumentari osoase, sinus lift, remodelari gingivale, gingivectomii si osteotomii etc.

Parodontologia

Boala parodontală se descrie ca o inflamație la nivelul gingiilor și a osului care suștine dintele. Principalul factor declanșator este prezenta plăcii bacteriene determinată de o igienă orală necorespunzătoare.

Tartrul, derivat din placa bacteriana, odată format devine un mediu propice pentru dezvoltarea bacteriilor.

Tartrul trebuie sa fie îndepărtat prin profilaxia periodică, de 2 ori pe an.

In cazuri complexe, tartrul se va indeparta prin curatarea profundă a rădăcinilor dinților, dar sub anestezie locală.

Stadiul inițial al bolii parodontale afectateaza doar gingiile. Gingivita poate fi identificată in timpul periajului zilnic, de catre fiecare pacient in parte, prin

• gingii înroșite sau de culoare violet deschis
  • gingii care dor la atingere și când mesteci alimente
  • umflare a gingiei
  • gingii care sângerează la periaj, la folosirea de ață dentară sau spontan

Tratamentul local al gingivitei presupune realizarea profilaxiei profesionale (detartraj)  însoțită de o igienă orală zilnică adecvată.

In stadiile mai avansate al bolii parodontale se constata apariția pungilor parodontale în jurul rădăcinilor dinților. Netratate acestea pot duce chiar la pierderea dinților. Factori de risc pentru aparitia bolii parodontale sunt

Factori de risc pentru aparitia bolii parodontale sunt:

1. Igiena orală necorespunzătoare
  2. Fumatul, datorita faptului ca impiedica tesutul gingival sa se oxigeneze
  3. Stresul slabeste imunitatea organismului si il face vulnerabil la invazia bateriilor
  4. Alimentația necorespunzătoare, precum o dietă bogată în zahăr și carbohidrați și săracă în consumul de apă crește riscul apariției plăcii bacteriene. De asemenea, un deficit de nutrienți importanți, precum vitamina C, pot prelungi procesul de vindecare.
  5. Boli ale sistemului imunitar
  6. Afectiuni generale care utilizeaza pentru tratament medicamentele care provoacă uscarea excesivă a cavității orale

Formare și Parteneri